Prasa - szczegóły

2011-03-22

Kolejnym trzem planowanym inwestycjom w rejonie ul. Wrocławskiej dzielnica Krowodrza mówi "nie". Radni domagają się rozbudowy tutejszych ulic-zanim powstaną nowe bloki.

Radni Dzielnicy V Krowodrza negatywnie zaopiniowali m.in. wniosek o wydanie warunków zabudowy dla budynku przy Wrocławskiej naprzeciw ul. Kmiecej. Z mieszkaniami, usługami, parkingiem podziemnym i naziemnym. Miałby mieć sześć kondygnacji, byłby przyklejony z jednej strony do małego budynku o trzech kondygnacjach. - Wysokość jest za duża, w najbliższym sąsiedztwie przeważają budynki do czterech kondygnacji - mówi Piotr Klimowicz, przewodniczący "piątki". - Sugerujemy, żeby budynki w naszej dzielnicy miały ich najwyżej piąć - dodaje. Jako podstawowy wskazuje inny problem: tutejszy układ drogowy nie wytrzymuje już obecnego obciążenia ruchem, nowe inwestycje tylko pogorszyłyby sytuację. - Póki układ drogowy nie będzie poprawiony, nie powinno się tam lokalizować zabudowy - podsumowuje.

Dlatego radni są przeciwni też dwóm innym projektowanym budynkom: przy al. Kijowskiej i przy Friedleina Przy
Kijowskiej, w miejscu zagajnika naprzeciwko kościoła bł. Anieli Salawy, inwestor chciałby postawić 4-kondygnacyjny blok. Tu radni wytykają też, że budynek stanąłby w otulinie parku Młynówka Królewska, budowa spowodowałaby wycinkę niemal połowy zagajnika który służy rekreacji. Przy Friedleina natomiast, w pobliżu skrzyżowania z Wrocławską i Łokietka, inwestor chce zabudować działkę, pozbawiając ją ogrodu.

Dzielnica Krowodrza odrzucając inwestycje przyjęła uchwałę, w której wnioskuje do prezydenta o opracowaniu projektu rozbudowy ulic: Głowackiego, Czarnowiejskiej, Wrocławskiej i al. Kijowskiej. Miałby on uwzględniać:

• budowę przedłużenia al. Kijowskiej do ul. Wybickiego poprzez budowę tunelu pod torami kolejowymi,
• budowę przedłużenia al. Kijowskiej do ul. Reymonta,
• przedłużenie ul. Głowackiego do ul. Radzikowskiego poprzez budowę tunelu pod torami,
• budowę tunelu dla pieszych pod przejazdem kolejowym przy ul. Łokietka,
• budowę ulicy równoległej do ul. Wrocławskiej wzdłuż torów kolejowych.

(MM)