Prasa - szczegóły

2012-03-10

W Małopolsce rozpoczęto poszukiwania przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces w biznesie, u przy tym dbają o pracowników i są odpowiedzialni społecznie. Kandydatów do konkursu "Biznes. Dobry wybór" może zgłaszać każdy mieszkaniec. Na czele kapituły stanął Jerzy Miller, wojewoda Małopolski. Konkurs organizuje Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Celem konkursu jest zbudowanie galerii przedsiębiorców, którymi może się pochwalić każde województwo. Wybierani będą nagrodzeni w trzech kategoriach: sukces w biznesie, społeczna odpowiedzialność oraz dobry pracodawca.

- Polska nie może istnieć bez biznesu. To przedsiębiorcy dają pracę, płacą podatki i zapewniają rozwój. Wszystkie badania pokazują, że są w zdecydowanej większości uczciwi, bardzo pracowici i odpowiedzialni. Mimo to ich wizerunek jest nie najlepszy. Ta sytuacja powinna się zmienić - mówi Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan. - Chcemy, aby w galeriach znaleźli się ludzie, którzy swoją postawą i dokonaniami pokażą, że można prowadzić biznes i być zarazem wrażliwym i odpowiedzialnym społecznie - dodaje Henryka Bochniarz.

Wyboru laureatów dokonają kapituły. W Małopolsce w skład kapituły wchodzą: Jerzy Miller - wojewoda małopolski, Marian Bryksy - prezes Małopolskiego Związku Pracodawców, Teodozja Susik zastępca dyrektora biura Małopolskiego Związku Pracodawców, Andrzej Wojdyło - członek zarządu Polskapresse Oddział Prasa Krakowska, Mariusz Marcin Pulit - prezes Radia Kraków SA oraz Leszek Dziura - dyrektor TVP SA Oddział w Krakowie.

Nabór do konkursu jest otwarty. Zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy, administracja, organizacje biznesowe, a także sami zainteresowani. Nie ma znaczenia wielkość firmy, liczą się dokonania i postawa. Do konkursu mogą zgłaszać się zarówno duże podmioty, ich właściciele lub menedżerowie, jak i osoby prowadzące mikroprzedsiębiorstwa.

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie www.wizerunek.przedsiebiorcow.pl do 31 maja 2012 r. Do połowy roku zostaną wyłonieni laureaci w każdym z województw. Część z nich weźmie udział w ogólnopolskiej kampanii medialnej na początku 2013 roku.

Nowy projekt PKPP Lewiatan ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorców w społeczeństwie. Czy trzeba to robić? Z badań wynika, że tak, bowiem tylko niecała połowa Polaków (48 proc. według GfK Polonia) lubi biznesmenów, . uważa ich za osoby uczciwe wobec państwa, naprawdę troszczące się o pracowników. Bardzo powoli zmieniamy zdanie na korzyść, zaś negatywne opinie o przedsiębiorcach są w większości fałszywe.

To negatywne nastawienie powoduje, że oni sami przyjmują zachowawczą postawę, często nie są więc też skłonni angażować się w działania na rzecz lokalnej społeczności bądź inicjować jakiekolwiek przedsięwzięcia dla otoczenia. Jeśli zaś to robią, to nie w świetle jupiterów, chodzi jednak o pokazywanie dobrych przykładów, by właśnie w ten sposób odbudowywać właściwy wizerunek przedsiębiorcy.

I temu mają służyć także różne konkursy, poprzez które promować należy dobre firmy oraz ich właścicieli, szefów, menedżerów, liderów biznesu. Ludzi sukcesu. Stworzymy więc taką galerię w Małopolsce.

Projekt PKPP Lewiatan będzie realizowany do 31 lipca 2013 roku. Jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Elżbieta Cegła