Z posiedzenia Komisji ds. Budowy Marki Małopolski

admin 2011-04-13

We wtorek, 12 kwietnia, odbyło się posiedzenie Komisji ds. Budowy Marki Małopolski oraz Organizacji Imprez Sportowych o Zasięgu Międzynarodowym. Członkowie komisji omówili założenia dotyczące marki Małopolski zawarte w projekcie Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020 oraz zapoznali się z aktualnym stanem bazy sportowej w kontekście organizacji dużych imprez sportowych. Obrady prowadziła Jagna Marczułajtis-Walczak, przewodnicząca komisji.

Zgodnie z projektem SRWM 2011-2020 budowie silnej marki Małopolski sprzyjają:

- unikatowe w skali kraju walory przyrodnicze, które stanowią podstawę dla rozwoju różnych form rekreacji i wypoczynku,
- silne poczucie tożsamości lokalnej u mieszkańców Małopolski,
- dobrze rozwinięta sieć współpracy z regionami partnerskimi,
- aktywna promocja gospodarcza regionu,
- aktywna działalność biura regionalnego w Brukseli,
- działania promocyjne ukierunkowane na przyciąganie zagranicznych inwestorów,
- promocja regionu z udziałem sportowców.

Przewidywane w projekcie SRWM 2011-2020 działania na rzecz budowy i promocji marki Małopolski na arenie krajowej oraz międzynarodowej obejmują:

- sprawny i skuteczny marketing regionalny w wymiarze krajowym i zagranicznym oparty na jednolicie zidentyfikowanej marce Małopolska,
- wzmocnienie aktywności biura regionalnego Małopolski w Brukseli,
- aktywny udział Małopolski w krajowych i międzynarodowych sieciach współpracy.